La bicicleta es un eficaç mitjà de transport que representa una alternativa quotidiana viable per moltes persones. Axis i tot l’ús de la bicicleta es veu limitat i condicionat per el cotxe. Aconseguir una situació equilibrada i una òptima utilització dels diferents mitjans de transport imposen la recerca de solucions de combinació, amb formules que es refereixen tant a la ordenació del espai físic, principalment, la construcció de pistes per bicicletes, com a la reglamentació viària afavoridora de l’ús de la bicicleta.
En el projecte de la xarxa bàsica general de carrils bicicleta per a la ciutat d’Olot, es presentaven diferents traçats, que connectaven les diferents zones de la ciutat entre si i també amb les poblacions properes:
- El que conecta La zona esportiva de les Trias amb la Plaça Palau i zona centre
- L’accés a Olot per la carretera de la Canya fins a la zona Palau i zona centre
- El que conecta l’accés des de Sant Joan les Fonts passant per el polígon industrial Pla de Baix fins la Plaça Clarà i des d'aquesta per Verge de Fàtima i per el Passeig de Sant Roc fins a trobar el carril bicicleta que ve de Girona per la via del Carrilet
- El que conecta el barri de Sant Roc , passant per el barri de Montolivet fins el Pla de Dalt
- El que connecta el barri de Sant Roc , passant per L’Eixampla Malagrida fins la zona centre i des de aquí per la vora del riu Fluvià connecta amb el carril que ve de la carretera de la Canya
- El que connecta el barri de Bonavista passant per el vial Sant Jordi, pel camí de la Creu i per el pont Zamenhof i connecta amb el carril que ve de la Carretera de la Canya